CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W POZNANIU

Kierownik/Dyrektor

Piotr Kołodziejczyk
ul. Rybaki 18a, 61-884 Poznań,
61 878 1950
cuw@m.poznan.pl
www.poznan.pl/cuw/

Kompetencje i zadania

CUW jest jednostką budżetową obsługującą jednostki polityki społecznej z terenu miasta Poznania, dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań.

Centrum obsługuje:

  1. Dom Pomocy Społecznej  przy ul. Bukowskiej 27/29 w Poznaniu;
  2. Dom Pomocy Społecznej przy ul. Konarskiego 11/13 w Poznaniu;
  3. Dom Pomocy Społecznej przy ul. Ugory 18/20 w Poznaniu;
  4. Dom Pomocy Społecznej im. bł. Edmunda Bojanowskiego w Poznaniu;
  5. Ośrodek dla bezdomnych;
  6. Zespół żłobków nr 1;
  7. Zespół żłobków nr 2;
  8. Zespół żłobków nr 3;
  9. Zespół żłobków nr 4;
  10. Dom Dziecka nr 2;
  11. Dom Dziecka nr 3;
  12. Centrum Wspierania Rozwoju Dzieci i Młodzieży "Klub";
  13. Miejskie Centrum Interwencji Kryzysowej;
  14. Centrum Wspierania Rodziny "Swoboda";
  15. Centrum Inicjatyw Senioralnych;
  16. Zespół Dziennych Domów Pomocy;
  17. Dzienny Ośrodek Adaptacyjny nr 1.

Do zadań CUW należy obsługa administracyjna, finansowa i organizacyjna placówek,
a w szczególności:

 w zakresie obsługi finansowej:

  • prowadzenie rachunków bankowych jednostek obsługiwanych,
  • prowadzenie wspólnej kasy,
  • udzielanie pomocy kierownikom jednostek obsługiwanych w tworzeniu
    i zmianach planów finansowych,
  • bieżący nadzór nad realizacją planów finansowych jednostek obsługiwanych,
  • sporządzanie list wynagrodzeń pracowników obsługiwanych jednostek,
  • dokonywanie wypłat wynagrodzeń,
  • dokonywanie rozliczeń z urzędami skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń społecznych i innymi urzędami,
  • dokonywanie rozliczeń dla potrzeb zbiorczej cząstkowej deklaracji VAT-7,
  • wystawianie zaświadczeń dla pracowników jednostek obsługiwanych,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych przewidzianych prawem we współpracy z dyrektorami jednostek obsługiwanych,
  • prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostek obsługiwanych,
  • przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek obsługiwanych oraz ustalanie wyniku finansowego,
  • gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowej dokumentacji finansowej (i innej),
  • prowadzenie ewidencji składników majątkowych;

w zakresie obsługi administracyjno-organizacyjnej:

  • obsługa prawna jednostek obsługiwanych,
  • ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagradzaniu,
  • prowadzenie dokumentacji i akt osobowych pracowników oraz kierowników jednostek obsługiwanych,
  • prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z zakresu zatrudnienia i płac,
  • realizowanie wspólnych i powierzonych - w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych - zamówień na usługi i dostawy,
  • organizacja remontów przeglądów technicznych budynków, prowadzenie ksiąg obiektu oraz nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie remontów bieżących i inwestycji,
  • dbałość o kwestie bhp i ppoż.,
  • zapewnienie obsługi informatycznej i telekomunikacyjnej,
  • analizy finansowe placówek,
  • obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;

realizacja innych zadań powierzonych CUW przez Miasto Poznań, wiążących się ze wspólną obsługą.

Oświadczenia majątkowe

  • dyrektor Piotr Kołodziejczyk

Historia zmian

udostępniający/wytwarzający: Magdalena Maćkowiak
ostatnia zmiana w dniu 2018-09-14 08:55 - Wprowadzenie (Aktualizacja)